Social Capital
Met Social Capital hebben we een droom namelijk voor iedereen met een arbeidsbeperking die wil werken is er een leuke betaalde baan.
Social Capital is een jong en ambitieus bedrijf, ontstaan vanuit een gedeelde visie van HEINEKEN Nederland en twee sociale ondernemingen die elkaar aanvullen: Happy Tosti en Milieuwerk. Het is onze gezamenlijke ambitie om op een vernieuwende wijze bij te dragen aan een inclusieve arbeidsmarkt door mensen met een zichtbare of onzichtbare arbeidsbeperking aan een betaalde baan te helpen.
Samen met een horecapartner zoeken we naar werkzaamheden die passen bij de kwaliteiten en vaardigheden van onze mensen. Door middel van jobcarving en social outsourcing helpen wij de werkprocessen binnen jouw bedrijf aan te passen, zodat onze medewerkers altijd meerwaarde opleveren.
We zoeken naar partners die onze visie delen, met ons willen verbinden en gezamenlijk maatschappelijke impact willen maken.
TommyTomato
TommyTomato maakt van alle kinderen groente-eters voor het leven. Wij maken van voeding een vak op de basisschool, door te ‘eten, leren, doen’. Zo krijgen kinderen een extra portie groente binnen en leren ze nieuwe smaken kennen. Dit doen we onder andere door:
Eten: alle kinderen krijgen toegang tot gezonde voeding, door middel van warme groenterijke lunches in de klas
Leren: door middel van spelenderwijze voedseleducatie leren kinderen waarom zij gezond moeten eten
Doen: met leuke kooklessen leren kinderen een gezonde maaltijd te bereiden.
Hierdoor hebben kinderen een eerlijke kans op een gezonde toekomst!