Social Capital
Met Social Capital hebben we een droom namelijk voor iedereen met een arbeidsbeperking die wil werken is er een leuke betaalde baan.
Social Capital is een jong en ambitieus bedrijf, ontstaan vanuit een gedeelde visie van HEINEKEN Nederland en twee sociale ondernemingen die elkaar aanvullen: Happy Tosti en Milieuwerk. Het is onze gezamenlijke ambitie om op een vernieuwende wijze bij te dragen aan een inclusieve arbeidsmarkt door mensen met een zichtbare of onzichtbare arbeidsbeperking aan een betaalde baan te helpen.
Samen met een horecapartner zoeken we naar werkzaamheden die passen bij de kwaliteiten en vaardigheden van onze mensen. Door middel van jobcarving en social outsourcing helpen wij de werkprocessen binnen jouw bedrijf aan te passen, zodat onze medewerkers altijd meerwaarde opleveren.
We zoeken naar partners die onze visie delen, met ons willen verbinden en gezamenlijk maatschappelijke impact willen maken.
Stichting Nelis
Stichting Nelis is de brug tussen ‘bank of straat’ en het bedrijfsleven.
Er is veel gemotiveerd talent wat om welke reden dan ook stilstaat, maar met de juiste aanpak gewoon weer verder kan op de werkvloer. Én er zijn veel bedrijven die staan te springen om nieuwe medewerkers. Wij maken de match.
Tijdens een overbruggingstraject bieden we mensen coaching, fixen we randzaken en volgen ze een opleiding op maat (vak gerelateerde- & persoonlijke skills). We zorgen voor een stevige basis, minder stress en meer kans op een duurzame baan bij jouw bedrijf!
Wat we concreet voor jouw organisatie kunnen betekenen:
• We helpen je aan gemotiveerde werknemers*.
• We vieren je succes met Social Impact PR.
• We maken de invulling van SROI in plaats van een ‘moetje’, een ‘win-win’.
• We geven dé Nelis training aan je collega’s zodat ze nieuwe medewerkers zo goed mogelijk kunnen begeleiden.
*De banen waar we goed in zijn bijna altijd praktische beroepen zoals glazenwassen, schilderen, huismeester zijn, zorg, schoonmaak en catering.
#SAMENFIXEN.
SWOM
Allemaal anders, iedereen op zijn plek.
In ons land staan nog te veel mensen (2,4 miljoen!) aan de zijlijn. Door een arbeidsbeperking, door hun achtergrond, omdat ze nieuw zijn in Nederland of omdat ze vastlopen in onnodige regels. En dat in een tijd dat we echt iedereen nodig hebben.
Wij werken aan een arbeidsmarkt waarin ook zij mee kunnen doen. Want wij geloven dat er op de arbeidsmarkt van vandaag en morgen voor iedereen een plek is.
We begeleiden (toekomstig) professionals bij hun volgende stap richting werk, we helpen bedrijven om sociaal te ondernemen en SROI in te vullen en we helpen beleidsmakers om beleid te ontwikkelen dat ook echt doet waar het voor bedoeld is.
The Young Digitals BV
Sociale onderneming The Young Digitals helpt jongeren die vastgelopen zijn aan een baan als digital marketeer. Dit doen zij door middel van een driedelig traject: Een gratis zes-weekse online marketing training.
Vervolgens treden trainees in dienst bij ons online marketing bureau om werkervaring op te doen met opdrachten voor uiteenlopende bedrijven. En als laatste worden zij gedetacheerd zodat zij helemaal klaar zijn voor een carrière als digital marketeer.
Sommige jongeren maken een moeilijke start in hun leven. Ik geloof dat iedereen een kans verdient. Zij zijn ‘online geboren’ en kunnen bij The Young Digitals hun beroep maken van wat ze het liefste de hele dag doen: online marketing en social media.