Juni Lekkernijen
Juni Lekkernijen is een duurzame en sociale catering onderneming gespecialiseerd in het ontwikkelen, opzetten en exploiteren van horeca en catering activiteiten op locatie.
Vanuit onze sterke visie voor het verzorgen van duurzaam en verantwoord voedsel, vermindering van voedselverspilling en sociaal ondernemen, bereiden we elke dag verse en gezonde maaltijden.
Wij creëren een fijne en vertrouwde Juni sfeer waar onze vaste klanten dagelijks terugkomen. Daarnaast bieden wij onze medewerkers met en zonder arbeidsbeperking een dynamische en veelzijdige werkomgeving waar zij zich verder kunnen ontwikkelen.
Sinds 2020 is Juni Lekkernijen onderdeel van Social Capital, waar naast Juni Lekkernijen ook Lekker Brood, Happy Tosti, Prael Amsterdam, Milieuwerk, RSC en Amare Horeca onderdeel van uitmaken. Door de krachten te bundelen vormen we een Haags horeca collectief met een breed gedragen duurzame sociale visie en missie.
Juni heeft een kantine in de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK), een stadskantine in theatergebouw Amare en een restaurant in het Museon-Omniversum.
Lekker Brood
Lekker Brood is een bakkerij gevestigd in Den Haag. Het
is een sociale, ambachtelijke, duurzame en biologische bakkerij. Oftewel, de bakkers werken volgens een authentiek ambacht proces waardoor de producten meer tijd en aandacht krijgen. Hierdoor ontstaat er een eindproduct van hoge kwaliteit met veel smaak.
Op duurzaamheid probeert Lekker Brood het hoogst haalbare te halen. In alle keuzes is duurzaamheid een leidende factor. De productie draait volledig elektrisch, er wordt in elektrische auto’s gereden en er wordt gekozen voor grondstoffen met een duurzame herkomst. Alle
grondstoffen en eindproducten zijn SKAL gecertificeerd (biologisch keurmerk).
Lekker Brood is een sociale onderneming. Het grootste deel van onze medewerkers heeft een arbeidsbeperking. Lekker Brood is hiermee een voorbeeld voor andere Bakkerijen in het sociaal ondernemen. Het kan!
Lekker Brood richt zich op zowel business-to-business als business-to-consumer. De kanalen van business-to-consumer bestaan voornamelijk uit verkooppunten en de webshop. Binnen het B2B netwerk zijn er al verschillende partners, zoals: Tweede Kamer, Hutten, Voco Hotel, Capriole en de Hogeschool van Rotterdam.
TommyTomato
TommyTomato maakt van alle kinderen groente-eters voor het leven. Wij maken van voeding een vak op de basisschool, door te ‘eten, leren, doen’. Zo krijgen kinderen een extra portie groente binnen en leren ze nieuwe smaken kennen. Dit doen we onder andere door:
Eten: alle kinderen krijgen toegang tot gezonde voeding, door middel van warme groenterijke lunches in de klas
Leren: door middel van spelenderwijze voedseleducatie leren kinderen waarom zij gezond moeten eten
Doen: met leuke kooklessen leren kinderen een gezonde maaltijd te bereiden.
Hierdoor hebben kinderen een eerlijke kans op een gezonde toekomst!