Brute Bonen & De Haagsche Cacaofabriek
Brute Bonen is een ambachtelijke koffiebranderij
gevestigd in de Binckhorst in Den Haag en gestart uit liefde voor smaak. We leveren versgebrande koffie aan kantoren, horeca en consument. Iedere week branden we de koffie, waarna we het direct versturen.
Duurzaamheid staat centraal in de bedrijfsvoering. Onze koffie komt uit een koffiebos en dat zorgt ervoor dat onze koffie nog lekkerder smaakt! Wanneer je een kop koffie van Brute Bonen drinkt: dan maak je de wereld een stukje groener. Verder helpen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan, zodat ook zij mee kunnen doen.
De Haagsche Cacaofabriek maakt eigenzinnige chocolade
Van cacaoboon tot reep in eigen huis, handgemaakt in Den Haag. Sociaal en klimaatpositief. Wij kopen onze bonen alleen in in bij boeren waarmee we een persoonlijke en eerlijke relatie hebben, want we willen een zo eerlijk mogelijk product maken en verkopen! Alle ingrediënten die we gebruiken zijn duurzaam en biologisch.
We streven ernaar om zo min mogelijk afval te produceren en bekijken iedere stap in in ons proces zo zorgvuldig mogelijk. Zo hergebruiken we bijvoorbeeld cacaoschillen en zijn onze verpakkingen biologisch afbreekbaar.
Verder stellen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in staat om bij ons in het bedrijf te werken.
TommyTomato
TommyTomato maakt van alle kinderen groente-eters voor het leven. Wij maken van voeding een vak op de basisschool, door te ‘eten, leren, doen’. Zo krijgen kinderen een extra portie groente binnen en leren ze nieuwe smaken kennen. Dit doen we onder andere door:
Eten: alle kinderen krijgen toegang tot gezonde voeding, door middel van warme groenterijke lunches in de klas
Leren: door middel van spelenderwijze voedseleducatie leren kinderen waarom zij gezond moeten eten
Doen: met leuke kooklessen leren kinderen een gezonde maaltijd te bereiden.
Hierdoor hebben kinderen een eerlijke kans op een gezonde toekomst!
Yespers
Met Yespers werken we aan een toekomstbestendige voedselketen. Dat doen we met heel lekkere en bijzondere ontbijt & snackproducten. Dat noemen we Nieuwe Natuur. Én lekker en beter voor jou én inclusiever gemaakt (mensen) én duurzamer geproduceerd (planeet).
Ons voedsel moet waardevol worden! Ingrediënt voor ingrediënt maken we grote stappen op het gebied van duurzaam en inclusiviteit. Samen met onze ketenpartners én ook zelf. Zo bouwen we in 2024 aan de eerste Total Value Fabriek ter wereld. Total Value gaat over het maximaliseren van waarde voor mensen én de planeet.
De komende jaren werken we met behulp van True Pricing aan het inzichtelijk maken van onze impact. True Pricing stelt ons in staat onze processen verder te verbeteren om nog meer impact te maken. Het biedt ook onze afnemers inzicht in de impact die onze producten maken.